גרסה חדשה לתקן אבטחת מידע – תקן ISO 27001:2022

גרסה חדשה לתקן אבטחת מידע – תקן ISO 27001:2022 פורסמה בינואר 2022 והיא מביאה עימה בשורות ועדכונים חדשים ומשמעותיים שכמו בשאר תקני ה-ISO שמה דגש על נושא הסיכונים לארגון ועל אחריות ההנהלה לתחום האיכות.

תקן אבטחת מידע - iso 27001:2022

הנה חלק מהשינויים שמביאה הגרסה החדשה של תקן ISO 27001:

1. התאמה ל-Annex SL – הגרסה החדשה הותאמה ל-Annex SL, המספקת מבנה משותף לכל תקני מערכות הניהול ISO. התאמה זו מקלה על ארגונים לשלב מערכות ניהול מרובות ולהשיג עקביות בגישתם.
2. הקשר הארגון – הגרסה החדשה מדגישה את חשיבות הבנת ההקשר של הארגון וצרכי בעלי העניין. גישה זו מבטיחה שמערכת ניהול אבטחת המידע (ISMS) מותאמת למטרות ויעדי הארגון.
3. גישה מבוססת סיכונים – הגרסה החדשה נוקטת בגישה מבוססת סיכונים לניהול אבטחת מידע. גישה זו מבטיחה שה-ISMS מערכת ניהול אבטחת המידע, מותאמת לרמת הסיכון וסדרי העדיפויות של הארגון.
4. מנהיגות – הגרסה החדשה מדגישה את חשיבות המנהיגות והמחויבות לאבטחת מידע. התקן מחייב את ההנהלה הבכירה לקחת חלק פעיל בהקמה, יישום ותחזוקה של ה-ISMS.

 

גרסה חדשה לתקן אבטחת מידע - תקן ISO 27001:2022

למה חשוב לארגונים ליישם את תקן אבטחת מידע ISO 27001?

הטמעת תקן אבטחת מידע ISO 27001:2022, היא השקעה חשובה ביותר עבור ארגונים. להטמעת התקן יתרונות רבים ומהותיים.

1. הגנה על מידע רגיש – הטמעת התקן מבטיחה הגנה על מידע רגיש מפני גישה של אנשים שאינם מורשים, חשיפה של מידע רגיש, שינוי או מחיקה ללא רשות ואף השתלטות עוינת על פעילות החברה.
2. מחויבות לתקני איכות – עמידה בתקן אבטחת מידע ISO 27001:2022 מדגישה את מחויבות הארגון לאבטחה ועמידה בדרישות החוק והרגולציה ומשפרת את המוניטין של הארגון.
3. ניהול סיכונים – יישום תקן אבטחת מידע מספק גישה שיטתית לזיהוי, הערכה והפחתת סיכונים הקשורים לאבטחת מידע. גישה זו מסייעת לארגונים להיות פרואקטיביים בניהול סיכונים ומניעת תקריות לפני התרחשותם. לחצו וקראו כיצד עושים סקר סיכונים בארגון.
4. יתרון תחרותי – הטמעת ISO 27001 יכולה לספק יתרון תחרותי לארגונים על ידי הוכחת מחויבותם לאבטחה ויכולתם להגן על מידע רגיש. יתרון זה יכול לעזור לארגונים להגדיל את כמות הלקוחות שלהם ולשמר לקוחות קיימים מאחר וארגונים רבים מודעים לחשיבות אבטחת המידע ומעוניינים לעבוד עם חברות שפועלות על פי דרישות התקן.

לסיכום:

תקן אבטחת מידע ISO 27001:2022 הינו קריטי עבור ארגונים ועסקים בעולם הדיגיטלי של היום. הגרסה החדשה של תקן אבטחת מידע ISO 27001:2022, עבר שינויים משמעותיים, כולל גישה מבוססת סיכונים, דגש על מנהיגות והתאמה לנספח SL.
יישום תקן אבטחת מידע בחברות וארגונים, יכול לספק יתרונות רבים, כולל הגנה על מידע רגיש וניהול סיכונים ומהווה יתרון תחרותי לכל ארגון ולכל עסק.
ארגונים המיישמים את התקן מפגינים את מחויבותם לאבטחת המידע, משפרים את המוניטין שלהם ומבטיחים את הסודיות, היושרה וההגנה על המידע הרגיש שלהם.

 

אנו בשיאא מערכות ניהול, מלווים ארגונים רבים, בהם גם ארגונים ממשלתיים וכן חברות ובעלי עסקים בתחומים מגוונים בכל נושא תקני האיכות וגם בתחום אבטחת מידע. אנו מתעדכנים באופן קבוע ונשמח לייעץ לכם ולעזור בכל שאלה ובכל בעיה.

בכל שאלה ובעיה וכן למידע נוסף, כיצד ליישם את נושא אבטחת המידע בארגון בעבודה מהבית, בעקבות נגיף הקורונה, צרו איתנו קשר בטלפון: 04-690-4949

שלכם,
רפי נחמני
וצוות שיאא מערכות ניהול.

אנשים שקראו מאמר זה התעניינו גם ב: