ניהול איכות במפעל קוסמטיקה טבעית

ניהול איכות במפעל קוסמטיקה טבעית​ בצפון. ליווינו את מפעל מסיק בהטמעת תקן קוסמטיקה והקמת מפעל חדש בהצלחה. בפוסט זה נשתף אתכם בדרך הארוכה שעברנו ביחד. 

ניהול מערכת איכות במפעל בצפון
השבוע ביקרתי שוב במפעל "מסיק" במושב בני יהודה, ורציתי לשתף אתכם בדרך שעברנו אמנון, מנכ"ל המפעל ואני, בתחום ניהול האיכות במפעל שמשיק להתרחבות המפעל וצמיחתו.
 
תחילת הדרך – תקן איכות קוסמטיקה
לפני מספר שנים נפגשנו אמנון ואנכי בעקבות הרצון שלו להקמת כל שנדרש כדי לקבל רישיון תמרוקים במפעל קוסמטיקה.
 
לאחר מספר רב של דברים שעשינו והתגברות על מכשולים שלא אלאה אתכם בהם, הקמנו מערכת ניהול 22716:2007 ISO לתפארת ולאחר דין ודברים לא פשוט עם משרד הבריאות הרישיון המיוחל הגיע.
 
המשך הדרך – הקמת מפעל חדש
לאחר מספר שנים, שבהם המפעל פעל במבנה קיים של "מבנה תעשייה", בשכירות, החליט אמנון המנכ"ל שהגיע הזמן להקים מפעל משלו על שטח באזור התעשייה במושב בני יהודה וכמובן נדרש לרישיון תמרוקים חדש.
 
ביצעתי את התכנון של הקמת המפעל המייצר מוצרי קוסמטיקה ברישיון משרד הבריאות וסבונים מוצקים שהם באחריות, נכון להיום, של משרד הכלכלה. הצורך לעבוד מול שני משרדים שונים, עם בירוקרטיה ודרישות שונות וללא שיתוף פעולה ביניהם יצרו מצבים מורכבים, שגם עליהם היינו צריכים להתגבר חדשות לבקרים.
 
בתנאים הנדרשים, בוצע תכנון ראשוני ניגשנו למהנדס שיתכנן וביצענו הגשה מקדמית, כבר בהתחלה נתקבל אישור ללא שום הסתייגויות והמפעל יצא לדרך וקם על רגליו בהצלחה, על כל התלאות של הקמת מפעל במדינת ישראל, רשויות מחד ובנקים מהצד השני והיזם (בעל העסק), בתווך.
 
שלב ההצלחה – כי באמת יש במה להתגאות!
 
אני רוצה לשתף אתכם בצד השמח בסיפור:
השבוע הגעתי למפעל כפי שאני עושה לעיתים תכופות כדי לבחון את התהליכים ולקבוע נושאים לשיפור והתפעלתי מהחנות היפה והמזמינה שבכניסה למפעל על כל שלל המוצרים הנפלאים והאיכותיים שהמפעל מייצר, ושכולם אגב מיוצרים בקפידה ועל טהרת הטבעיות.
 
הצעתי לאמנון לעשות "ספירת מלאי" של הפעילות המשותפת שלנו. לראות מאיפה התחלנו ואיפה אנחנו היום ואכן, עברנו כברת דרך ארוכה והיום מפעל מסיק הוא מהמובילים בתחומו בייצור מוצרי קוסמטיקה טבעיים וכשאני אומר טבעיים אני מתכוון במלוא מובן המילה!!
 
ראיתי סבונים מוצקים מהטובים ביותר ולצידם פיתוחים חדשים של סבון פחם, סבון עם כורכום ועוד ועוד…
 
מפעל מסיק מייצר עבור לקוחות גדולים וטובים מהידועים במשק הישראלי, בסגנון מותג פרטי (private label).
 

אנו בשיאא מערכות ניהול מתמחים בהקמה ותחזוקה של תקני איכות ובטיחות ובהם תקן קוסמטיקה ISO 22176 עד קבלת ההסמכה בהצלחה וכן בתכנון מפעל חדש כך שיעמוד בדרישות תקני האיכות.

נשמח לענות על כל שאלה ולעמוד לשירותכם בכל הקשור לתקני איכות ובטיחות.
צרו קשר בטלפון: 04-690-4949

אנשים שקראו מאמר זה התעניינו גם ב: